Ans en Diny

Rondreis Best of East-USA & Canada

van 15 t/m 29 juni 2019

USA, CANADA, Mijn Reizen

Op naar de bakermat van ‘The American Way of Life’. In het oosten van de Verenigde Staten en Canada is de Amerikaanse beschaving ontstaan. Hier groeit en bloeit de ondernemingslust en de vrijheid als nergens anders ter wereld. De moderne architectuur geeft de steden een futuristisch hart, maar we ervaren ook de ziel van de geschiedenis. Wolkenkrabbers in metropolen versus weidse landschappen en indrukwekkende natuurfenomenen als ‘1000 Islands’en de Niagara Falls! Een reis vol contrasten, want we sluiten deze reis af met een bezoek aan Gettysburg, waar in 1863 de grote veldslag van de Burgeroorlog plaatsvond.

Als ik 's morgens op sta komt het met bakken naar beneden nou dat is een goed begin van onze reis maar niet heus.

Even kopje koffie hapje eten en dan de laatste rommeltjes aan kant. Nu naar de winkel om rozijnebollen en kaas  te halen voor onderweg. Ja het is weer zover, een vliegtuig waar geen eten en drinken wordt geserveerd pufff. Erwin brengt ons naar Schiphol we zijn lekker op tijd. Nu eerst die koffers kwijt en dan aan de koffie en stuk appelgebak ja hoor af en toe moet het kunnen volgende x delen we wel weer. Zie ik me daar toch een joekel van een hamburger staan! Jammer Roy hij kan echt niet in de handbagage en de koffer is al weg sorry. O kijk dan het bord is gereed en daar staat het vliegtuig al

Icelandair

is de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland en heeft al meer dan 80 jaar ervaring in de luchtvaart. Icelandair biedt voordelige vluchten en arrangementen naar IJsland, maar je kunt vanuit Reykjavik ook doorvliegen naar de Verenigde Staten en/of Canada. De geografische ligging van IJsland, halverwege tussen Amerika en Europa, vormt de basis van het unieke routenetwerk. Het stelt de maatschappij in staat de markt van en naar IJsland en tussen Europa en Noord-Amerika met hoge frequentie te bedienen.

De vloot van Icelandair bestaat uit meerdere Boeings 757, 767 en 737. Vanuit Amsterdam vlieg je naar IJsland en daarvandaan door naar New York JFK, New York Newark, Boston, Minneapolis, Seattle, Washington, Orlando, Denver en Anchorage Portland in de Verenigde Staten. Of naar Halifax, Toronto, Edmonton en Vancouver in Canada.

Icelandair staat bekend om de betrouwbare vluchten en de uitzonderlijke service. Ook draagt Icelandair het milieu een warm hart toe. De gedachte hierachter is dat de organisatie de ongerepte natuur van haar thuisland IJsland prachtig en uniek vindt en dat deze behouden moet worden. Het overkoepelende doel van het milieubeleid van Icelandair is het minimaliseren van de totale impact van Icelandair op het milieu en voor het opstellen van duurzame praktijken door het optimaliseren van het gebruik van de middelen die tot haar beschikking staan.

Eenmaal het vliegtuig de lucht in ging het eigenlijk best wel snel naar IJsland is niet zo heel ver. Maar hoe lieflijk het ook klinkt je (althans ik) denkt aan gletsjers e.d nou het was een desillusie zo bruin en droog was alles. Ik zat niet bij het raam dus kon er geen foto van ho wacht even op de terugweg wel ik zoek er even 1 op en zet hem hierbij zodat je het kunt zien. Eenmaal op de luchthaven Reykjavik op het overzichtsbord kijken o 10 minuten wachten we staan er nog niet op. En dan staan we daar dus maar op zoek naar de gate want missen willen we het tuig toch niet! Leuk dat je achteraf naast je groepsgenoten hebt gezeten ja met een paar hadden we al een praatje gemaakt op Schiphol. We vliegen weer verder om tenslotte te landen in Washington D.C.  De vlucht is goed en rustig verlopen alleen moeten ze nog wel zachter leren landen want je komt met een behoorlijke klap aan de grond mocht je nog soesebollen is dat nu over. Viel trouwens mee we kregen 1 glaasje frisdrank of koffie en bij de overstap zowaar een klein flesje water op een vlucht van 8 uur en 7 minuten dan wel 6532 km, nou ja alles is meegenomen toch?

Op de luchthaven ging alles zo snel dat hadden we nog nooit meegemaakt. Alles liep als een treintje denk dat we met Max 20 minuten buiten stonden ja ook door douane. Maar dat was helaas niet voor een ieder weggelegd want al met al duurde het toen toch nog ruim 1,5 uur voor de groep compleet was ja ach wat zullen we zeggen juist we zwijgen maar. Buiten bij de parkeerplaats stond een parkeerwacht te drammen dat we op moesten schieten ja lekker de bus moest nog komen haha Maar dan kunnen we toch vertrekken op naar ons eerste hotel.

Leuk detail

onze reisleider is geboren in Afrika, een aantal jaren in Europa gewoond en de rest van zijn leven in Amerika.

Af en toe is het lachen om zijn woordkeuzes maar ach; “de man die dat gezoekt heeft is stomdoof” klinkt toch wel grappig.

We verbleven zoals je ziet in Calverton. Het hotel (2 nachten), was niets mis mee grote bedden een douche heerlijk harde straal je werd nog net niet omver geblazen alles was ruim van opzet en uitzicht op het zwembad. De receptie was ook ruim van opzet. En hier stond ons eerste ontbijtje al klaar de volgende ochtend. (kamers op basis logies dus alles was meegenomen). Ja dan denk je dat je wel slaapt na zo'n dag reizen nou vergeet het maar Ans nog Diny konden het om 04:30 nog uithouden in bed dus hebben we maar een kopje (nee deze reis is het plastic bekertje) koffie gezet onder de douche en op pad. Heerlijk in alle stilte de boel verkennen. Voordeel van aan de rand van de stad zitten veel natuur ja en auto's maar ook allemaal kleine eet-tentjes bij elkaar haha. Ook de mac-drive of hoe dat ding heet. Nu heb ik het dan toch in het echt gezien. We liepen op die weg en werden wel vriendelijk verzocht ons daar te verwijderen en daar kwam de eerste auto aan. Hebben we ook weer meegemaakt. Terug naar het hotel en schuiven toch nog als eersten aan voor het ontbijt

We gaan eerst naar Arlington de begraafplaats. Er was zoals je ziet een treintje die hebben we laten staan heerlijk lopen! Verder met de bus. We rijden langs de National Mall en zien foodtrucs in overvloed geloof me.

Dat ijsje hebben wij vandaag niet gegeten. We gaan een hapje eten in de Gallery of Art bij de waterval die zoals je ziet buiten begint was niets mis mee goed kop (kartonnen beker) koffie erbij smullen maar.

De musea waren zeer indrukwekkend en heel veel is gewoon gratis had mijn museumjaarkaart ook thuis gelaten haha.

We gaan even bij Abraham Lincoln aan en dan het Capitol. De chinezen/japanners je komt ze ook overal tegen er moesten even de lucht in.

Dat leuke huisje? Daar woonde meen een lijfwacht maar zeker is met in totaal 18 kids ja halleluja. Het Vietnam Monument is 1 van de velen die hier te vinden zijn.

In de avond vonden we onze weg naar een restaurantje op de grote parkeerplaats naast ons hotel. Heerlijk gegeten een echte Amerikaanse Hamburger met een lekker biertje. En dan is de dag weer voorbij.

Baltimore

is onze eerste stop op weg naar New Jersey. Het is een heel leuk havenplaatsje. Daarna even kijken in het Fairmontpark daar was Rockey ooit, nou mijn voet is toch kleiner hoor.

Stop in Philadelphia

Philadelphia is een stad met de nodige problemen. Eentje daarvan hebben ze een stuk kleiner gemaakt door kunst. Graffiti was een groot probleem in de stad, maar door (graffiti) artiesten de kans te geven hun werk te doen in het groot tegen vergoeding. Vandaar dat er door de gehele stad muurschilderingen te vinden zijn. Mooi he ook die levensboom.

Ons maagje begint te knorren. Wat zien we daar? Gewoon een tegel met een naam in het trottoir. Maar even binnen kijken. Nou daar hadden we geen spijt van. Een hal met allemaal eettentjes ja weer zo'n "vreetschuur" waar wij wel van houden dus dit keer werd het genieten van heerlijk gefrituurde springrol. Ook maar even foto gemaakt van al die tentjes toch leuk.

De bus stond op ons te wachten we gaan weer verder en arriveren bij ons hotel dat in New Jersey staat.

New York

We gaan New York in de avond bekijken alvorens we morgen in New York worden losgelaten. Het was een leuke avond en we hebben heerlijk gegeten

Oeps regen

bij het opstaan de volgende morgen, was het even slikken

Het regende en niet zo'n klein beetje ook het kwam met bakken naar beneden. En het is ook niet gestopt helaas. Dus je snapt dat deze dag letterlijk in het water is gevallen wat een geluk dat we gister die avondtour hebben gedaan. De ochtend was een rondtour we hebben wel heel veel gezien hoor maar ja de ramen waren natuurlijk ook niet helder. We hadden de middag en avond voor onszelf te besteden. Voor hen die wilden stond de bus om 1700 uur klaar en anders met openbaar vervoer terug naar het hotel. We hebben ons wel vermaakt hoor maar je gaat geen einden lopen of varen met dit weer dus wat doe je dan gewoon wat winkeltjes kijken hapje eten jawel die hotdog moet echt gegeten worden op Time Square weer of geen weer haha. En dan gaat de tijd toch nog hard zeker als je even bij M&M en Disney binnengaat grandioos we hebben genoten! Op weg naar de bus nog even een ijsje ons dag was top ondanks de regen!! En wat schetste onze verbazing iedereen stapte in de bus ja dat was toch wel het verstandigste wat je in deze kon doen. Doe hier trouwens nog wel even een foto van de oudste metro van New York bij ook al heeft de regen het zicht enigszins belemmerd helaas

Op weg naar Danvers

dit doen we via Boston. We zijn daar ook bij de Harvard University geweest natuurlijk.

Hier zijn we ook de 1ste zwerver tegen gekomen. Hij lag heerlijk te slapen op het bankje op het plein bij de kerk.

Aan de waterkant was het ook erg leuk maar beetje weinig tijd helaas.

Dan komen we in Danvers aan en we hebben weer een mooie kamer in de avond zijn we lekker pizza gaan eten. De volgende ochtend aan de ontbijttafel, hebben we maar even een pakketje gezond samen gesteld voor in de bus want zou wel eens een lange rit kunnen worden voor we de 1ste stop hebben.

Typisch Boston eten

Boston is de stad van seafood, en met name van kreeft. Wat een geluk dat wij niets in de supermarkt gekocht hadden. Was wel even zoeken er waren zoveel kraampjes maar gevonden. Weer genoten in die "vreetschuur" en gesmuld van ons broodje kreeft.

Het officiële symbool van de Mass Pike.

Het is te zien op vele borden en routes op de snoek. De pelgrimshoeden symboliseren de pelgrims die in Massachusetts zijn geland en tonen het idee van "nieuwe grond", zoals die van de snelweg.

De tolweg van Massachusetts is een tolweg in de Amerikaanse staat Massachusetts die wordt onderhouden door het Massachusetts Department of Transportation. De tolweg begint bij de staatslijn van New York in West Stockbridge, met een verbinding met het Berkshire Connector-gedeelte van de staat Thruway in New York. Het viel niet mee maar het is me weer gelukt om vast te leggen

Portland

En nog eens regen. We rijden langs de kust en zien nog meer van New England. We waren heel erg vroeg in Salem bekend van de heksenprocessen.  Zo ook de oudste zeehaven van Amerika iets verderop Gloucester. Het restaurant dat de reisleider bedacht had was nog dicht en het was niet bepaald wandelweer dus de haven hebben we maar links laten liggen. We dachten eigenlijk weer de bus in te stappen maar we mochten niet met blubberschoenen in de bus! Je hebt m die bleef gewoon staan waar ie stond in de blub!! Dit plaatsje is trouwens bekend van de film The Perfect Storm  uit 2000 met George Clooney in de hoofdrol. Maar ons reisleider ja toch wel een goeie hoor vond toch iets dat open was en toevallig ook nog heel lekkere koffie!!

We komen in de staat Maine en maken een stop in Rockport en Kennebunkport. Mijn hemel hier brak de hemel werkelijk open niemand hield het dit x droog. Een geweldig mooi plaatsje aan het water. En koffietentjes waren er niet al te veel. We hebben maar een paar muffins gehaald en opgegeten onderweg. Later bij een warme bakker die een automaat voor koffie had zagen we stoelen tegen de wand staan. Ja een brutaal mens heeft de halve wereld. Ja hoor natuurlijk mochten we de stoelen in de zaak neer zetten en daar van onze koffie genieten. Dit zijn van die leuke spontane dingen.

Dan weer op weg naar de bus iets te vroeg dus die grote koffietent maar even binnen want ja we moesten nog wel even naar het toilet. Geen probleem je trekt gewoon je natte spul uit hangt het op een stoel en gaat naar het toilet niets betalen geen verplichte consumptie. Eenmaal in de bus nog even langs het huis van W. Bush en dan  via Cape Elisabeth naar Portland voor de overnachting. Goed hotel. Ja we hebben in de regen toch nog een trui gescoord in een klein winkeltje.

En dan nu op weg naar Canada.

Québec

En weer regen. Op weg naar Québec doen we de vuurtoren van Portland aan, mooi plekje. Ja gelijk maar even gebruik maken van de toiletten je weet maar nooit hoe lang het weer duurt natuurlijk. Paar uur later koffie bij Starbucks dan weer op weg en de lunch deden we in een wegrestaurant een lekker kippetje haha en dan op naar de grens met Canada.

EN DAN:

Geloof het of niet we hebben ineens blauwe lucht met witte wolken heerlijk weg van dat grijze. Het hotel waar we 2 nachten verblijven is niet slecht. Hier hebben we de leuke douchecabine die ik al op t net had gezien. 's Avonds hebben we maar een simpele clubsandwich genomen alhoewel we hadden er ook 1 met zijn 2 kunnen nemen haha en nu slapen want 427 km rijden op 1 dag en je verplaatsen naar een ander land is best veel haha.

Het ontbijt was eenvoudig maar goed eigenlijk jammer dat ik geen foto gemaakt heb. Het was in een hoekje van de hal. Er stonden een paar stoelen dus ja kon zijn dat je even niet kon zitten maar er was echt voldoende en de koffie was ook niet verkeerd.

We gaan vandaag Québec bekijken. We zien steeds meer voertuigen zonder kentekenplaat aan de voorzijde toch kaal. De stad is echt de moeite waard. We hadden vrije tijd hier maar ook nog een stadstour samen gedaan hoor. We hebben  een heerlijke Frappuccino gedronken op het terras en later nog een lekker ijsje.

De meesten hadden de extra Excursie geboekt dus met zijn allen op weg. De waarheid is dat we er allen iets meer van verwacht hadden maar goed je moet het tenslotte met elkaar wel gezellig maken en dat is ons aardig gelukt hoor. De lunch werd vergezeld van muziek die je ook zelf moest maken nou er waren er die dit heel leuk vonden en ook die het helemaal niet leuk vonden dat is lachen als je die gezichtsuitdrukkingen dan ziet. Maar het eten was niet slecht en nadien dan nog de uitleg over de productie van de ahornsiroop.

En als sluitstuk naar de  Montmorency Falls, leuke afsluiting al had ik best die kabelbaan in gewild als er tijd was maar helaas.

Montreal

Natuurlijk het olympisch stadion, weer een stadstour dan is het weer lunchtime. Naar ons hotel. Dit keer midden in de stad naast Chinatown nou beter kunnen wij niet zitten. Heerlijk rondgebanjerd lekker wat gegeten onderweg zoveel "honger" hadden we niet. Het was tijd voor een cocktail en mensen kijken! Heerlijk hoor zo'n avondje met zijn 2.

Het was de kleinste hotelkamer die we hebben gehad op de reis maar ach had wel wat dat knusse.

Gananoque

Op weg naar Gananoque doen we Ottawa aan daar maken we de wisseling van de wacht bij het presidentieel paleis mee.

De buschauffeur heeft echt zijn best gedaan want we waren precies op tijd. Dan een stadstour in Ottawa en vervolgens lunchen, dat smaakte niet verkeerd. En dan vervolgen we onze weg. Vlakbij Gananoque vind je de aanlegplaats voor de boottocht langs 1000 eilanden. Wel zijn ruim op tijd! Konden nog even rondlopen en zagen de bussen met mede passagiers aan komen rijden verbaasd het je als ik zeg dat er heel veel Chinezen. Nou dat beloofd wat maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat het allemaal reuze meeviel we hadden ruimte zat op de boot (wel gezorgd dat we als 1 van de eersten aan boord waren natuurlijk haha Vandaar uit naar ons volgende Hotel dit was een resort dus geen liften e.d. Om te eten moesten we echt even een aardig stukje lopen naar het dorp. Veel was dicht ja ook daar op maandag veel gesloten maar we hebben iets gevonden zoals je ziet. Een leuke afsluit van de dag.

Ottawa

is ons doel voor vandaag. Lekker geslapen, een goed ontbijt en dan gaan we weer op weg koffers in de bus.

We drinken koffie bij de Big Apple. Die treintjes die daar staan zijn Barbeque's wel grappig.

Het verstandig om hier je ontbijt in te slaan voor morgenochtend want dit keer zal er geen ontbijt zijn in het hotel. Vreemd hoor voor een Ramada-Hotel. Dus wij nemen gewoon 2 muffins mee, komt vast wel weer goed zit ook altijd nog wel iets in de koffer denken wij dan ja we reizen natuurlijk iets vaker dus gaan we altijd wel een beetje voorbereid op weg net als die waterkoker en de koffie die standaard in de koffer zit. Het is een grote stad met veel bezienswaardigheden. Dat heb je op de pagina Ottowa wel gezien

Toronto

Eerst rondtour gedaan en dan genoten van een heerlijke lunch. Het kon in het grote overdekte Eaton Centre  maar wij kozen voor een hotdog bij een van de stalletjes op het plein. Gezellig met een club op een bankje.

De reisleider had een vorm van zekerheid ingebouwd voor hen die de helikoptervlucht boven de Falls wilden maken.

Als het bewolkt is of slecht weer gaat de helikopter niet de lucht in. We bleven 2 dagen in Niagara dus hadden we een uitwijkmogelijkheid naar de volgende dag. Het was een clubje van 8 personen. Tot ruim een uur voordien was het onzeker of de vlucht door kon gaan in verband met het weer. Toen kwam het telefoontje dat de heli de lucht in kon. Dus was een ieder het er mee eens dat de chauffeur rechtstreeks naar de helihaven reed en zo hadden wij natuurlijk wel aanmoedigend publiek want stiekem best wel eng en ik was niet de enige haha. Maar wat een belevenis geweldig! En dan gaan we nu naar ons hotel.

Oké nu zien we wat er aan de hand is dit is een IHOP-Ramada. Dat is een andere vorm dan de meeste Ramada hotels. Je kon er dus wel ontbijten maar tegen een behoorlijke prijs. Er was dan ook een enkeling die het wel deed. Ja wij ook we hadden ziet moeten we meemaken! En lekker dat het was echt we hebben zitten genieten. Mag ook wel hoor als we die prijs hier in Holland zien staan zou je zeggen zijn ze wel goed bij hun hoofd.

En nu hebben we er lekker van genoten met een heerlijke cappuccino! De echte PANCAKE in Amerika je moet het gegeten hebben immers

Kenmerk van Ihop;

voorheen bekend als The International House Of Pancakes, is een Amerikaanse restaurantketen gespecialiseerd in ontbijtproducten zoals pannenkoeken, omeletten, wafels en wentelteefjes.

Ook vandaag moesten we een aardig eindje tippelen om een hapje te kunnen eten. Maar er was afleiding er was een een of andere autoshow dus er was genoeg publiek op de been en ook genoeg te zien. Helaas was het hierdoor wel een stukje moeilijker om een restaurantje oud te vinden om een hapje te kunnen eten. Maar we hebben een leuk bruin cafe gevonden waar we wel 3x van plek zijn verhuisd daar de fan behoorlijk hoog stond maar het was gezellig en ook nog erg lekker.

Dan is het na ons luxe ontbijtje tijd voor de Niagara Falls. En daar heb ik al genoeg info over gegeven. Ik heb hier nog wel wat leuke foto's. We hebben tenslotte ook nog een hapje gegeten boven in de toren en 's avonds met de bus naar de stad en heerlijk geslenterd tot het tijd was voor het vuurwerk

De reis zit er bijna op vandaag rijden we naar Lancster voor de overnachting ja inderdaad terug naar Amerika. Voordeel is natuurlijk dat we dicht bij de grens zitten maar het is een hele zit hoor neem dat maar van me aan. We vertrokken 's morgens in de vroegte en eind van de middag kwamen we aan. En dan gingen we nog met een groepje naar de Amish een extra excursie. De waarheid is dat deze echt tegenviel. Eenmaal thuis heb ik dan ook melding gedaan bij KRAS dat zei de info op de site moeten aanpassen dat niet waargemaakt wordt wat gezegd is. Pluim voor KRAS ik kreeg als reactie dat zij de agent aldaar zouden aanspreken en een bloemenbon ter attentie.

Hier nog wel even ons diner. Maar goed nog 1 nachtje slapen en dan is het zover eind van de dag staan we dan op de luchthaven om weer naar ons eigen nestje te gaan. Ja reizen is/blijft leuk zolang je het ook fijn vindt om weer naar je huis te gaan.

Als er een shuttle is, gebruik dan de shuttle." .

De stad Harpers Ferry is erg mooi en schilderachtig, wat ook betekent dat de straten smal zijn en de parkeergelegenheid beperkt. De gratis pendeldienst komt regelmatig, elke 10 minuten. De shuttle is voorzien van airco en zit comfortabel. De rit naar Lower Town duurt 10 minuten na het maken van de eerste stop op Loudoun Heights.

En dit was het dan weer. We maken de laatste km's om naar de luchthaven te rijden en daar is het afscheid van de reisleider en de chauffeur die ons op een leuke en veilige manier een stukje van dat grote land hebben laten zien.

Maar voor we naar de luchthaven gaan krijg je nog even de vaste foto's te zien. Geen spectaculaire toiletten was allemaal heel netjes en praktisch allen elektrisch voor je goed en wel stond was de spoelbeurt al aan de gang.

Overal toiletpapier dus we hoefden niet met rolletjes te lopen ook wel eens lekker haha.

Zoals je al door had was er eigenlijk overal ontbijt al stond in de reisbeschrijving; logies zonder ontbijt, we waren altijd voor het avondeten op de plaats van bestemming ook prettig.

De groep bestond uit 39 personen maar geen wanklank gehoord er was een beetje onvrede tussen een paar stellen maar de reisleider gaf gelijk voor in de bus ten aanschouwen van een ieder dat dit een fijne reis moest zijn voor allemaal dus een beetje verdraagzaamheid verwacht ik wel van jullie. Kort en krachtig maar t werkte! Dit keer hebben we eigenlijk nooit met zijn allen aan tafel gezeten misschien tijdens het ontbijt. Maar er was altijd voldoende tijd om zelf op zoek te gaan naar iets van jou gading zoals die geweldige "vreetschuren" voor de lunch. Ook in de avond waren er meerdere mogelijkheden om iets te gaan eten en dan koos je zelf of je samen, alleen of met een groepje ging perfect.

Zou ik toch bijna de groepsfoto vergeten ja de reis heeft ons goed gedaan zoals je ziet

Politie

En dan zijn er natuurlijk de hulpdiensten nou daar hebben we heel wat van gezien geloof me. Je belt 112 en krijgt Politie, brandweer, ambulance. Wel dit wordt mijn volgorde.

Brandweer

Elke plaats had zijn eigen brandweer dat moet ook wel met die houten huizen natuurlijk. Ik heb er een aantal vastgelegd.

Ambulance

Deze is er ook in heel diverse uitvoeringen.

Putdeksels

Ze verklaarden me wel voor gek maar toch is het een leuk zoekwerkje onderweg. Je ziet ze met plaatsnaam maar ook de Hydro putdeksels en de electric. Je hebt ook heel veel steamputten. Dat is wel grappig zie je ineens de stoom omhoog komen

Schoolbus

Ook zoiets dat echt plaatsgebonden is soms. En dan zie je een gele streep langs de weg oeps dat zijn allemaal schoolbussen.

Ik doe hier toch ook maar even de foto van onze bus bij en je ziet de chauffeur moest zelf de ramen wassen hier geen busboy haha. Prima bus alleen jammer dat er maar 1 in/uitgang was vooral als je achter in de bus zat. Maar dit zo werd ons gezegd is uit veiligheidsoverweging gedaan ja dat is. natuurlijk ook een aanvaardbaar punt aan het eind van de reis haha (Ja wij zaten zoals gewoonlijk weer heerlijk achter in de bus).

Auto's e.d net even anders dan normaal

Dat blijft dan nog over natuurlijk en hier vind je ook veel variatie zoals je ziet

Kentekenplaten en een paar verkeersborden

Dan mogen deze natuurlijk niet ontbreken zij maken het plaatje compleet

Hard Rock cafe

Ook dit kent bijna elke stad wel een paar heb ik vast gelegd.

En dit was het dan, wederom een mooi stukje van die wereldbol gezien.

We zijn weer veilig thuis.